آموزش خانه هوشمند

شرکت هوشمندسازی ساختمان ساوریا - پیشرو در تولید تجهیزات هوشمندسازی و نصب و اجرای پروژه های خانه هوشمند

دوره آموزش هوشمندسازی ساختمان

آموزش خانه هوشمند

BMS صفر تا صد آموزش هوشمندسازی ساختمان

مدت زمان آموزش : ۱۶ ساعت

حضوری و آنلاین

با اعطای مدرک معتبر

همکاری پس از آموزش

پشتیبانی مادام العمر

تا انتهای مسیر، از آغاز دوره تا فعالییت در بازار کار در کنار شما خواهیم بود. تماس بگیرید.

ویدیوهای آموزشی

بیش از چندین دوره آنلاین هوشمندسازی ساختمان، در اختیار شما برای شروع فعالیت در بازار

اساتید درجه یک!

مجرب ترین و کارآزموده ترین اساتید حوزه خانه هوشمند در ساوریا!

صفر تا صد هوشمندسازی ساختمان

خانه هوشمند

به مجموعه تجهیزات و امکاناتی اطلاق می شود که توسط آن ها می توان لوازم خانگی را از راه دور و توسط تلفن همراه کنترل کرد. همچنین با استفاده از این تجهیزات می توان برخی فعالیت ها را به صورت اتوماتیک در منزل مسکونی انجام داد.

با استفاده از یک خانه هوشمند می توان رفاه و آرامش را برای ساکنین آن فراهم کرد، همچنین در هر لحظه میتوان به اطلاعات مهم داخل و خارج خانه پی برد. البته کاربرد خانه هوشمند بسیار بیشتر از کنترل توسط تلفن همراه است.

دوره آموزش خانه هوشمند

امروزه به یکی از دورههای پرطرفدار در بین مهندسان برق و همچنین کارشناسان فنی برق و برقکاران ساختمان حتی دیگر رشته ها تبدیل شده است. در صورتی که افراد آشنایی اولیه با برق ساختمان را داشته باشند می توانند در دوره هوشمندسازی ساختمان شرکت کرده و نحوه نصب و راه اندازی تجهیزات خانه هوشمند را بیاموزند.

بازار بسیار پررونق برق هوشمند در ایران باعث شده است که افراد بسیاری که در زمینه برق ساختمان فعالیت می کنند مشتاق یادگیری برق هوشمند باشند. ما به شما پیشنهاد می دهیم قبل از اینکه یک دوره آموزشی را شرکت کنید، در رابطه با بازار کار آن مطالعه کنید تا از هدر رفت وقت و هزینه شما اجتناب شود.

آموزش برق BMS

در سیستم هوشمندسازی برق ساختمان، ۲ روش متداول و کلی برای هوشمند کردن منازل وجود دارد سیستم برق هوشمند سیمی و سیستم برق هوشمند بیسیم. هر کدام از این روشها مزایا و معایب خود را دارند که در دوره آموزش هوشمندسازی ساختمان هر دو روش سیمی و بی سیم به صورت تئوری و عملی به کارآموزان آموزش داده می شود.

در روش هوشمندسازی ساختمان بی سیم، روش اجرای برقکاری تا حدود ۹۵ درصد مشابه روش برقکاری سنتی می باشد از این رو، اجرای پروژه های هوشمندسازی سیمی بسیار آسان می باشد. در روش هوشمندسازی بیسیم تنها نکته قابل تامل اندازی سیستم نرم افزاری و کنترل با موبایل می باشد که باید با دقت تمام انجام شود.

در سیستم برق هوشمند سیمی شرایط متفاوت است به  طوری که می توان گفت اجرای پروژه های هوشمندسازی سیمی به طور کلی با سیستم برق سنتی متفاوت است و تقریباً نقطه اشتراکی ندارد.

دوره آموزشی هوشمند سازی ساختمان شرکت ساوریا به گونه ای طراحی شده که کارآموزان پس از گذراندن دوره های تئوری و درگیرشدن با مباحث و اکتشافات عملی توانایی لازم رو برای اجرا و راه اندازی یک پروژه کامل هوشمدسازی را داشته باشند.

سوالات متداول دوره آموزشی هوشمندسازی ساختمان

این دوره برای مهندسین برق طراحان داخلی برقکاران ساختمان و کلیه افرادی که به هوشمندسازی ساختمان علاقمند هستند مفید میباشد.

۱- آشنایی با کامپیوتر

۲- مهارت برقکاری ساختمان

خیر این دوره یک دوره کامل بوده بنابراین تجهیزات هوشمندسازی سیمی و بیسیم با برندهای مختلف آوزش داده می شود

کارآموزان پس از پایان دوره هوشمندسازی ساختمان توانایی معرفی تجهیزات هوشمندسازی به مشتریان، نوشتن پیش فاکتور و فاکتور نهایی و همچنین نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمندسازی ساختمان را به دست می آورند.

بله کلیه کارآموزان شرکت کننده در این دوره مشمول پشتیبانی نامحدود شرکت می باشند. این پشتیبانی حتی شامل شرکت مجدد کارآموز در دوره بدون پرداخت مجدد شهریه، می باشد.

بله در صورتی که در منطقه مورد نظر کارآموز پروژهای وجود داشته باشد نصب و راه اندازی آن به شرکت کنندگان در دوره محول می شود.

در دوره آموزش خانه هوشمند چه چیزهایی یاد می گیرم ؟

در دوره آموزش هوشمندسازی ساختمان کارآموزان علاوه بر اینکه مسائل فنی را راجع به اجرای پروژه و برقکاری می آموزند، باید در رابطه با نحوه پیشنهاد تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به مشتری، نحوه فاکتور نویسی، زمان مناسب ورود به پروژه، نحوه دفاع از فاکتور پیشنهادی نحوه تسویه حساب روش ارائه خدمات پس از فروش و دیگر مسائل در رابطه با بیزینس و به طور کلی فروش و ارائه تجهیزات موضوعاتی را بیاموزند.

در غیر این صورت پس از اتمام دوره در بستن قرارداد با مشتری و دریافت پروژه چالش اصلی آغاز  گرفتن کار آغاز می شود. از این رو دوره آموزش هوشمندسازی ساختمان که برای شما در نظر گرفته ایم نه تنها یک دوره فنی بلکه یک دوره بازاریابی و فروش نیز می باشد. در ابتدا شما مشتری را برای خرید سیستم هوشمندسازی مورد نیازش، متناسب با سیمی یا بیسیم بودن آن قانع می کنید و سپس به مراحل فنی اجرایی آن می پردازید. همانطور که مشخص است داشتن اطلاعات فقط در زمینه فروش یا فقط در زمینه فنی در این کسب و کار کافی نمی باشد و داشتن هر دو مهارت بازاریابی و اجرای فنی در کنار یکدیگر ما را به موفقیت می رساند.

آکادمی هوشمندسازی ساختمان
آموزش تئوری و عملی هوشمندسازی ساختمان

در فصل اول دوره آموزش هوشمندسازی ساختمان، شما با مفاهیم اولیه هوشمندسازی مانند تاریخچه هوشمندسازی، دلایل هوشمندسازی ساختمان، مزایای خانه هوشمند مانند صرفه جویی در مصرف انرژی، راحتی و آسایش، امنیت، ایجاد ارزش افزوده، توجیهات اقتصادی برای سازندگان، توجیه طراحان و معماران آشنا می شوید. سپس با پیشتازان هوشمندسازی ساختمان در جهان و رویکرد آنها آشنا خواهید شد. یکی از مباحث روز دنیای تکنولوژی اینترنت اشیا، ابر، فضای ابری و عصر صنعتی چهارم می باشد که در دوره هوشمندسازی ساختمان به صورت مفصل در رابطه با آن بحث می شود.

در فصل دوم دوره هوشمتد سازی ساختمان مبحث بسیار مهم انواع پروتکلها در خانه هوشمند می باشد، که این پروتکلها خود به دو گروه پروتکلهای سیمی و پروتکلهای بیسیم تقسیم بندی میشوند پروتکلهای سیمی مانند KNX، RS48، ETHERNET  و MODBUS در این دوره مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین پروتکلهای بیسیم مانند وای فای، بلوتوث، زیگبی و زد ویو بخشی از مباحث گروه تجهیزات هوشمندسازی بیسیم را به خود اختصاص می دهند.

در فصل سوم از دوره هوشمندسازی ساختمان به انواع توپولوژی و معماری شبکه، در خانه هوشمند اشاره میشود و کارآموزان به صورت کامل و با ذکر مثال با توپولوژی های، BUS، STAR، RING، MESH و TREE آشنا می شوند.همچنین در این فصل آرایش قطعات و تجهیزات، پروتکلهای مختلف و نحوه توپولوژی آنها به صورت جامع و کامل مورد بحث و بررسی عملی قرار میگیرد. در فصل چهارم از آموزش هوشمندسازی ساختمان انواع تجهیزات هوشمندسازی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد تجهیزات ذکر شده در زیر اصلی ترین مباحث این فصل را تشکیل می دهند.

در فصل چهارم از آموزش هوشمندسازی ساختمان انواع تجهیزات هوشمندسازی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد تجهیزات ذکر شده در زیر اصلی ترین مباحث این فصل را تشکیل می دهند.

در فصل پنجم شناسایی نحوه نصب تجهیزات مختلف به صورت سیمی و بیسیم به طور کامل آموزش داده می شود به نحوی که پس از پایان این فصل کارآموز می تواند تجهیزات هوشمند سیمی و بیسیم را نصب و راه اندازی کند. همچنین در فصل پنجم انواع روشهای لوله گذاری و سیم کشی، نحوه نصب تابلو برق، محل قرارگیری تابلو برق، اجرای کامل تابلو برق شامل برق کشی فیوزها، منابع تغذیه، عملگرها و ترمینالها به صورت کاملاً عملی و اجرایی انجام می شود. در این فصل نحوه ارتباط تلفن همراه با سیستم خانه هوشمند و تنظیمات مورد نیاز به صورت کامل و اجرایی به کارآموزان آموزش داده میشود

فصل ششم دوره هوشمندسازی ساختمان در رابطه با مسائل مذاکره و فروش می باشد در این فصل کارآموزان نحوه ورود به پروژه و زمان مناسب جهت پیشنهاد هوشمندسازی به سازندگان ساختمان را آموزش می بینند. همچنین شرایط مذاکره با مشتری مشاوره ارائه لیست تجهیزات پیش فاکتور نویسی نحوه قرارداد نویسی نحوه دریافت وجه از مشتری اجرای تعهدات به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد. در این فصل مهارتهای نرم مانند مذاکره و متقاعد سازی از کاملیترین مباحث می باشد. همچنین کارآموزان با عملیات پس از تحویل پروژه مانند خدمات گارانتی و دریافت رضایتنامه از مشتری را به صورت کامل می آموزند.

فصل هفتم فصل پایانی اجرای پروژه های عملی توسط کارآموزان می باشد، که به صورت کامل یک پروژه هوشمندسازی را از ابتدا تا انتها با استفاده از تابلو برق واقعی انجام می دهند. انتظار میرود که پس از پایان دوره کارآموزان توانایی بستن قرارداد با مشتری و اجرای صفر تا صد آن را داشته باشند. با توجه به اینکه دوره آموزش هوشمندسازی ساختمان توسط یک شرکت تولید کننده تجهیزات خانه هوشمند برگزار می شود کارآموزان پس از پایان دوره به پروژه های اجرایی معرفی می شوند، همچنین کارآموزان از پشتیبانی دائمی شرکت بهره مند می باشند. این پشتیبانی ها شامل کمک در مذارکره با مشتری، راهنمایی تهیه لیست تجهیزات، راهنمایی نحوه اجرای سخت افزاری پروژه مانند لوله گذاری، مشاوره در زمینه تهیه تابلو برق، ابعاد و نحوه چیدمان قطعات در تابلو و همچنین راهنمایی در کانفیگ قطعات و کمک از طریق ریموت کردن لپتاپ کارآموزان می باشد.

  • منبع تغذیه ها

    انواع منابع تغذیه هوشمند منابع تغذیه KNX

  • عملگرها

    انواع عملگرها مانند عملگرهای رله ای ترانزیستوری و SSR

  • کلیدهای لمسی

    انواع کلیدهای لمسی خازنی دارای رله و بدون رله

  • شیشه های هوشمند

    انواع شیشه های هوشمند , طریقه نصب و راه اندازی آنها

  • تاچ پنل ها

    انواع تاچ پنل، نحوه نصب آنها، مزایا و معایب هر یک

  • دستگیره ها

    انواع دستگیره های هوشمند و نحوه نصب و راه اندازی آنها

  • ماژول ها

    انواع ماژولهای کنترل IR هوشمند و کاربرد آنها در پروژه

  • سنسورها

    انواع سنسورها مانند سنسور دود و گاز سنسور حرکتی، سنسور دما و رطوبت، سنسور نور، سنسور صدا، سنسور نشتی جریان آب ،سنسور در و پنجره و سنسور اندازه گیری جریان

  • ترموستات ها

    انواع ترموستات هوشمند و نصب و راه اندازی آنها و کاربرد هر یک

  • انواع دیمرها

    انواع دیمرهای هوشمند لامپهای قابل اتصال به آنها

  • سیستم های صوتی

    انواع سیستمهای صوتی نحوه نصب و راه اندازی آنها

  • شیرهای برقی

    انواع شیرهای برقی هوشمند مانند شیرهای برقی مگنتی و بازویی

سرفصل های دوره آموزشی هوشمندسازی ساختمان

آشنایی با هوشمندسازی ساختمان
انواع پروتکل ها در خانه هوشمند
آشنایی با معماری انواع شبکه ها
آشنایی با دستگاه ها و تجهیزات در خانه هوشمند
شناسایی نحوه نصب تجهیزات مختلف در خانه هوشمند
توانایی پروگرام کردن تجهیزات
اجرای پروژه عملی و راه اندازی تجهیزات مختلف
مذاکره با مشتری و فروش
تخفیف ویژه دوره

دوره آموزشی هوشمندسازی ساختمان آکادمی ساوریا تا پایان امسال تخفیف خورد!

تخفیف ویژه دوره

برای دوره آموزشی با شهریه ۴.۹۰۰.۰۰۰ تومان، فقط ۲.۴۵۰.۰۰۰ خواهید پرداخت.

تخفیف ویژه دوره

تننها ۴ نفر تا ظرفیت تخفیف دوره آموزشی هوشمندسازی ساختمان ساوریا!

ویدئو رضایت دانشجویان دوره

ثبت نام دوره آموزشی خانه هوشمند

ثبت نام کنید

۳ + ۴ = ?

با کارشناسان فروش و مشاوره ما تماس بگیرید